28 oktober 2019 | PRESSMEDDELANDEN

Ny hyresgäst på Åkulla Friluftsgård

Familjeföretaget Åkulla Outdoor Resort är ny hyresgäst hos Varbergs Fastighets AB (VFAB) och tar över Åkulla Friluftsgård vid årsskiftet. Med sin konceptidé som bygger på bo, äta och aktivitet är platsens inriktning på friluftsliv säkrad för framtiden.

Sedan december 2018 har processen att hitta ny hyresgäst till Friluftsgården pågått. Intresset har varit stort. Efter urval och intervjuer föll valet på familjeföretaget Åkulla Outdoor Resort. Friluftsgården har varit en mötesplats för friluftsliv sedan 30-talet och mat och logi har varit ett naturligt inslag. Martin Rylander, VD, VFAB är trygg och förväntansfull.

– Med deras långa och breda erfarenhet inom friskvård och entreprenörskap känner vi oss trygga med att platsens friluftsvärde förvaltas. Och vi ser fram emot att följa utvecklingen som det nya konceptet kommer bidra med till både området och besökarna.

Platsens attraktion i fokus

VFAB har arbetat aktivt med utveckling av området sedan 2016, hela tiden med platsens frilufts-dna i fokus.

– Vi ville väcka liv i platsen, säger Anna-Kajsa Stengård, affärsutvecklare, VFAB. Det har vi gjort genom att rusta upp byggnader och skapat nya mötesplatser i naturen. Men också genom att vi engagerat oss i olika typer av evenemang som får fler att upptäcka platsen.

Ett av de större utvecklingsprojekten pågår just nu. En ny hotellbyggnad med 17 rum samt en ny konferensdel som står klara inför sommaren 2020. Det finns fortfarande stor utvecklingspotential i området och VFAB har fler utvecklingsprojekt på gång.

Anna-Kajsa Stengård, affärsutvecklare, Varbergs Fastighets AB
E-post: anna-kajsa.stengard@varberg.se

Kontakta hyresgästen:

Åkulla Outdoor Resort
Anna Munther, ansvarig för konferens, grupper och aktiviteter

Per Broberg, ansvarig för boende och försäljning
Tel: 0725-108 178

TAGGAR: