Tillgänglighet Userwebb
Vi, Varbergs Fastighets AB vill att så många som möjligt ska kunna använda userwebben. Via webbsidan kan du köpa digitala parkeringstillstånd, se parkeringshistorik och läsa om våra villkor. Idag är sidan endast delvis förenlig enligt gällande lagkrav.
Vad är digital tillgänglighet?
Digital tillgänglighet innebär att ingen ska hindras från att använda digital service på grund av funktionsnedsättning. Vår digitala service ska kunna uppfattas, hanteras och förstås av alla användare, oavsett funktionsnedsättning och oberoende av vilka hjälpmedel man använder. Vår ambition är att uppnå, och gärna överträffa, grundläggande tillgänglighet genom att följa relevanta delar av standarden EN301549 och branschstandarden WCAG 2.1 nivå AA.
Hur tillgänglig är userwebben?
Vi är medvetna om att delar sidan inte är tillgänglig. Giant Leap som tillhandahåller userwebben åt oss arbetar med en omfattande universell uppdatering och utformning av webbplatsen. Efter det kommer en granskning av tillgängligheten att göras.
Kontakta oss om du upplever hinder
Vi strävar hela tiden efter att förbättra vår digitala tillgänglighet. Om du upptäcker problem eller brister som gör att du inte kan ta dela av vår digitala service önskar vi att du kontaktar oss. Om du behöver innehåll från Userwebben som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget lagens tillämpningsområde enligt beskrivningen nedan kontakta oss. Vi kommer att försöka åtgärda problemen och se till att du får den digitala service som du har rätt till.
Svarstiden är normalt upp till 48 timmar.
E-post: vfab@varberg.se
Telefon: 0340-50 60 00
Du kan också skicka in dina synpunkter anonymt via kontaktformuläret.
Kontakta tillsynsmyndigheten
Myndigheten för digital förvaltning (Digg) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter, eller den hjälp du får när du kontaktar oss, kan du kontakta myndigheten och påtala det.
Senast publicerad: